רישיון למכונה ניידת


תהליך לימוד לרשיון על מכונה ניידת
רישיון למכונה ניידת מאפשר לבעליה למידה והכרה ביכולתו לנהוג על כלים מסוג- יעה אופני (שופל), מחפרון, בגר, בובקט, בימות נשיאה, מוטוגריידר, ובשדה החקלאי כלים מסוג קטפת כותנה, קומביין, וכלים לשימוש מוניציפלי כמטאטא כבישים. על מנת להתחיל בתהליך יש להוציא טופס ירוק – רש''ל 18 בחנות אופטיקה מורשית, לאחר צילום המועמד והידוק התמונה לטופס אפשר להתחיל בבדיקת הראיה, בדיקת הראיה באה לוודא כשירות המועמד לנהיגה בתנאים הדרושים על פי החוק להפעלת מכונה ניידת. ללא מעבר בדיקת הראייה לפי התנאים המינימליים לא תתאפשר הוצאת רישיון למכונה ניידת. לאחר מעבר המבדק יחתום האופטומטריסט על הטופס הירוק וייצין את כשירותו או אי כשירותו של המועמד, במקרה והמועמד עובר את המבדק מצוייד במשקפיים בלבד יציין האופטומטריסט את תנאי המעבר וחובת הנהיגה במכונה הניידת במשקפיים בלבד.

ביקור אצל רופא המשפחה
השלב הבא בהוצאת רישיון למכונה ניידת לאחר שהמועמד עבר בהצלחה את מבדק הראייה הוא הביקור אצל רופא המשפחה, רופא המשפחה צריך לבדוק את בריאותו הכללית הנוכחית של המועמד ולאחר הצצה בתיקו הרפואי לאשר שהמועמד אינו מסוכן בנהיגה, שאינו מועד להתקף לב או לליקוי אחר אשר יכול לפגוע לפתע במלוא הכרתו תוך נהיגה על הכלי. 

למי פונה הקורס
מי שמעוניין להפעיל מכונה ניידת שמשקלה עולה על המשקל המותר לו ברישיון הנהיגה שלו, או מי שקיבל את רישיון הנהיגה שלו לאחר- 22.6.2010, היתרונות למי שמעונין בהפעלת מכונה ניידת ברורים, יכולת להשתמש בכלים רבים בשדה החקלאי, של הבנייה וההנדסה ובעיריות השונות, רישיון למכונה ניידת הוא רשיון נדרש למקצועות נהיגה שיש להם ביקוש מתמיד במשק. רישיון למכונה ניידת נרשם ברישיון לצד הגדרת הרשיון הקודם.

קורס למכונה ניידת
כול מי שברשותו רישיון להפעיל כלי מסוג B ומעלה והוא מעל גיל שבע עשרה יכול להתחיל להוציא רישיון למכונה ניידת. קורס למידה לרישיון למכונה ניידת הוא קצר אך מקיף, וכולל לימודים עיונים של חוקי תעבורה, עקרונות כללים של הכלים וכללי הבטיחות הדרושים בהפעלתם, החלק העיוני מתפרש על עשר שעות לימוד שבסיומם מבחן של שעה וחצי הבודק את הפנמת הנלמד. לאחר מכן פונים המועמדים לחלק המעשי הכולל עשרים וארבע שעות לימוד המתפרשים על שלושה ימים כאשר בכול יום ישנם מספר כלים בתיפעולם מתנסה המועמד. הקורס קצר ומבטיח לאחר שעוברים אותו את היכולת לשלוט בכלים השונים באופן בטיחותי ומקצועי, תוך כדי הפגנת יעילות ומקצועיות. רישיון מכונה ניידת ייתן למועמד רישיון למספר כלים מגוון ואפשרות רחבה יותר להעסקה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

קורס היערכות לשעת חירום