טופס ירוק - הוא בעצם אור ירוק לתחילת לימודי הנהיגה


הקדמה
ברכות! הגעתם להחלטה להתחיל את תהליך לימוד הנהיגה. לאחר שתשלטו ברזי הנהיגה ותקבלו רישיון בוודאי תתפלאו מאד כיצד לא נהניתם מחירות גדולה זו לפני כן, לפתע תזכו בעצמאות בניידות, מעתה תוכלו להוביל את עצמכם מתי שתחפצו ולאן שתחפצו, מעתה תוכלו להשתכר טוב יותר ככוח עבודה מקצועי ולהגדיל את אפשרויות הפרנסה שלכם במקומות שונים. וכול זאת בזכות לימוד טוב שהקנה לכם בית ספר לנהיגה ועמידה במבחני הרישוי- המבחן המעשי והמבחן התיאורטי. אבל רגע אחד אתם עדיין לא שם, קודם כול על מנת שתוכלו להתחיל בלימוד אתם צריכים לעמוד במספר תנאים שמבטיחים שבריאותכם עומדת בדרישות שנהיגה מחייבת, המסמך שבו מתמצות דרישות אלו ואישורן נקרא – טופס ירוק.

מהו הטופס הירוק
טופס ירוק הוא כינוי לטופס רש''ל 18 שבשל צבעו מכונה טופס ירוק.  הטופס הירוק הוא המסמך שילווה אותך בכול תחנות לימוד הנהיגה ובדיקות הכשירות הדרושות. בכול פעם שהמועמד עובר שלב בתהליך מוחתם הדבר בטופס עד לקבלת הרישיון. תהליך הוצאת טופס ירוק מתחיל בחנות לאופטיקה, הטופס המיועד ניתן לפי הכלי עבורו המועמד מעוניין להוציא רישיון נהיגה, ישנם טפסים יעודיים עבור רישיון לטרקטור, מכונה ניידת, מלגזה וכמובן רכב פרטי,

אצל האופטומטריסט
אז מתחיל השלב הראשון שהוא בדיקת הראיה הראשונית, המדינה מתוקף אחריותה לאזרחיה מחויבת לוודא שנהג שעולה על הכביש ניחן בכושר ראיה שמאפשר לו לשלוט ברכבו ולנהוג בכביש, משרד התחבורה קובע אילו חנויות אופטיקה הינן מורשות לבצע את בדיקת הראיה ותמיד היא תיעשה על ידי אופטומטריסט מורשה. במקרה שבדיקת הראיה לא גילתה בעיה חותם האופטומטריסט במקום המיועד בטופס, ואילו במקרה והמועמד לא ניחן בכושר המינימלי הנדרש על פי החוק כפי שנמצא במבדק הראיה, עומדות לפניו האפשרות לשפר את יכולת ראייתו באמצעות אביזרי ראיה כגון משקפים, או במידה והוא חושב שמבדק הראיה מסיבות שונות לא שיקף את כושר ראייתו האמתי לבקש מהבודק לא לציין דבר בטופס הירוק ולעבור שוב את המבדק במועד ואף במקום מורשה אחר. בכול תרחיש יש לשלם את עלות בדיקת הראיה בין 40-50 שקלים. עם הבדיקה מצולם המועמד והתמונה מהודקת לטופס כאמצעי זיהוי.

אצל רופא המשפחה
בשלב הבא המועמד נדרש לבדיקה כללית של רופא המשפחה המכיר את ההיסטוריה הרפואית של התלמיד, הרופא צריך לאשר את בריאותו הכללית של המועמד, יציבות ליבו וכיוצא בזה. אם הרופא מאשר את בריאותו של המועמד עליו לחתום בטופס ואחריו יחתום המועמד. משלב זה יכול המועמד להבחן במבחני התיאוריה לפי סוג הרישיון בו הוא מעונין והטופס ילווה אותו עד להחתמתו על ידי הבוחן בטסט ב''עובר'' או ''נכשל''. טופס ירוק אם כך הוא טופס המרכז במקום אחד את מגוון האישורים והמבחנים שעל המועמד המעונין ברישיון הנהיגה צריך לעמוד בהם על מנת לקבל את הרישיון.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לימוד תאוריה