רישיון למלגזה


דרישות הסף לקורס ללימוד נהיגה במלגזה
קורס להוצאת רישיון למלגזה יכול לעבור מי שמלאו לו שמונה עשרה שנים ויש לו רישיון לרכב או לטרקטור- רישיון מדרגה 1, במידה ולתלמיד יש רישיון בדרגה 3 לרכב משא אז הרישיון שיוציא למלגזה יהיה בהיתר 130 ויאפשר לו לתפעל מלגזה מעל 20 טונות וללא הגבלת משקל, בנוסף יקבל התלמיד בקורס ידע מעשי ועיוני בתיפעול מלגזה טלסקופית שניתן להחליף את סוגי המזלג שלה והיא יעילה לגבהים גדולים יותר ודינמיים מאשר מלגזה רגילה. כמו בכול תחילת תהליך לימוד נהיגה – על המועמד להצטייד בטופס ירוק רש''ל 18 בחנות אופטיקה מורשת לכך, אצל האופטומטריסט המורשה יהיה עליו להצטלם אך ללא צורך בבדיקת הראייה או בבדיקה אצל רופא המשפחה.

מהלך הקורס
את הקורס להוצאת רישיון למלגזה יש לעבור בבית ספר מורשה ומומחה לכך, החלק המעשי צריך להילמד בסביבה שמדמה מחסן ומדמה את הקשיים, הסכנות, והאתגרים שיעמדו בפני נהג המלגזה. למרות הסיכונים תהיה זו סביבה מבוקרת בליווי צמוד זהיר ומעודד של מורה הנהיגה. במסגרת הלימוד יש שני חלקים, החלק העיוני של לימוד תאוריה והחלק המעשי של לימוד הנהיגה ופעולות המלגזה עצמה, בלימודים על המלגזה יש חשיבות רבה לבטיחות והדגשים רבים על תיכנון פעולות נכון על מנת לצמצם סיכונים שקיימים פוטנציאלים בפעולות המלגזה השונות על משטח עבודה צפוף והומה.

החלק העיוני
משך הקורס העיוני להוצאת רשיון למלגזה הוא עשר שעות אקדמיות, במהלכן נלמדים הדגשים השונים הבטיחותיים והתחזוקותיים בטיפול במלגזה, בשל פעולות ההרמה שהמלגזה מבצעת יש צורך בלימוד של פיזיקה בסיסית כדי להבהיר לנהג מול ועם איזה כוחות עליו להתמודד, הכרת סוגי המלגזה השונים- רגילה וטלסקופית והדרישות החוקיות שעל נהג המלגזה לעמוד בהן.

החלק המעשי
 משך הקורס המעשי להוצאת רישיון למלגזה הוא לפחות חמש שעות אקדמיות, בזמן זה התלמיד מתנסה אחזקה נאותה, באימוץ נהלי בטיחות, בכיסוי במבט ועוררות מודעותו לצדדיו, לפניות ולנסיעה לאחור, להעמסה ולשימוש ידעני בטבלת העומסים, ולהפעלת מכולה טלסקופית. לימוד טוב של נהיגה במלגזה יאפשר לתלמיד לעבור את המבחנים הפנימים של בית הספר לנהיגה ולעמוד בדרישות הבטיחות והמקצועיות של תלמיד שיצא משערי בית הספר.

ריענון
על פי חוק, אחת לשנה לאחר המעבר בהצלחה של המבחן המעשי בבית הספר לנהיגה, יזומן התלמיד לבית הספר ליום ריענון, ביום זה יהיה על התלמיד לבצע במשך שלוש שעות פעולות עם המלגזה של העמסה, פריקה, ונסיעה במרחב מדמה מחסן תחת עינם הפקוחה של המדריכים, לשמוע סקירה מקיפה על מקרי דוגמא של תאונות, הגורמים להן והדרכים האפשריות למניעתן, ומיום זה התלמיד יצא מנוסה יותר בנהיגה בטיחותית ובטוח יותר בכושר הנהיגה שלו. על התלמיד עומדת החובה על מנת שרישיונו יישאר בתקפותו לעשות אחת לשנה את יום הריענון.

תגובות

  1. טופס ירוק הוא בעצם האור הירוק לרישיון הנהיגה שלך

    בהצלחה !

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

קורס היערכות לשעת חירום